Český běžec Vít Pavlišta užívá Totum Sport

Sdílet tento článek

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on skype

Vít Pavlišta je běžec patřící mezi českou běžeckou špičku, na tuzemských závodech se mezi svými krajany pravidelně umisťuje v TOP3. Je mistrem republiky v maratonu z roku 2015 (v osobním rekordu 2:17:51) a čtyřnásobným mistrem republiky v půlmaratonu, poslední titul obhájil letos. Letos na jaře si vylepšil půlmaratonský čas na 1:05:08 a kvalifikoval se tak na ME v Amsterdamu. Baví ho ale i běhy do vrchu nebo krosy.

Jak jste se dostal k běhání?

Jsem ze sportovní rodiny, takže jsem měl vždycky ke sportu blízko. Od dětství jsem jezdil s rodiči na kole a lyžoval. Později nás s bráchou rodiče přihlásili na severskou kombinaci, které jsem se věnoval až do maturity. Skok na lyžích mi nikdy moc nešel, ale v běhu jsem byl nejrychlejší. Vůbec nejsilnější jsem byl v letní sezóně, kdy jsme při některých závodech běhali běžeckou část severské kombinace do vrchu v teniskách. Začal jsem tedy mimo lyžařskou sezónu závodit v bězích do vrchu a po maturitě jsem se v Liberci při studiu VŠ připojil k atletům.

Jak často trénujete, abyste se udržel ve formě?

Obvykle trénuji 6-7 x týdně. Skladba tréninku se samozřejmě během roku dost mění. Nejvíc kilometrů naběhám v zimě během přípravné fáze na sezónu. Během závodní sezóny už je ten trénink trochu rozbitý závody a navíc se mi těžko trénuje v létě při vyšších teplotách. Moje sezóna má obvykle 2 závodní období. Jarní po zimní přípravě a pak podzimní po letní přípravě, která už je ale oproti té zimní zkrácená a na naběhané kilometry chudší. Na podzim běhám spíš kratší závody do půlmaratonu.

Je běhání vaším jediným zaměřením, dá se běháním v ČR živit?

Jsem normálně na plný úvazek zaměstnaný. Na úrovni, na které běhá česká vytrvalecká elita, se během uživit nedá. Pár lidí to v ČR zkouší, někdo má lepší podmínky, jiný zase horší. Je to hlavně o známých a podpoře rodiny. Pokud chce člověk absolvovat kvalitní přípravu na sezónu, tak na to potřebuje alespoň 70 000  Kč na soustředění a minimálně 3 měsíce soustavné přípravy. Z výher na závodech se vám to jen těžko vrátí a na přípravu na další rok už nevyděláte. Pokud se má vytrvalec dostat na nějakou v Evropě konkurenceschopnou úroveň, musí takovou zimní přípravu v nadmořské výšce absolvovat několik sezón po sobě a ideálně ještě během léta kratší soustředění. Množina lidí, kteří si to v ČR mohou dovolit a zároveň mají talent a chuť podřídit běhu všechno, je prázdná.

Co strava? Jakou stravu volíte v odbdobí největší fyzické zátěže?

Stravu příliš neřeším. Jím to, co mi chutná a co mi nedělá při běhání obtíže. Rezervy ve stravě určitě mám. Snažím se to alespoň částečně dohánět doplňky stravy a vitamíny.

Jaké druhy doplňků stravy je při běhání dobré užívat a jak jste se dostal k Totum Sport?

Z doplňků na regeneraci používám BCAA a aminokyselinový regenerační nápoj. Před závodem jsem si zvykl jíst sacharidové želé s nízkým glykemickým indexem, které dodává postupně se uvolňující energii během závodu a nastartuje spalování tuků. Při závodě používám koncentráty s obsahem maltodextrinu a fruktózy pro rychlé doplnění energie. A pak samozřejmě Totum Sport k doplnění důležitých minerálů, jejichž hladina pocením a fyzickou zátěží v krvi klesá. Vzorek přípravku mi dal k vyzkoušení śéftrenér atletické reprezentace a zaujal mě tak, že jsem kontaktoval distributora v ČR a objednal si další balení.

V čem Vás Totum Sport zaujal a jak na Vás působí?

Totum Sport je mikrofiltrovaná slaná voda bohatá na minerály bez jakýchkoliv příchutí, sladidel a barviv. To mi vyhovuje a věřím v jeho přínos pro sportovní výkon. Navíc mě nedávno dostal i z nachlazení, rýmy a bolesti krku při cyklodovolené v deštivém Norsku. Stačilo párkrát vykloktat bolavý krk slaným roztokem a nachlazení bylo pryč.

Máte nějaký vysněný cíl ve Vaší kariéře?

Letošní sezóna mi nevyšla zrovna podle mých představ. Jarní část vypadala velice slibně a podařilo se mi kvalifikovat se na ME v půlmaratonu do Amsterdamu. Pak se bohužel ozvalo zranění a nemohl jsem se pokoušet o splnění olympijského limitu na maraton. Běžet v Riu byl můj vysněný cíl a bohužel to nevyšlo. Budu si muset najít něco jiného 🙂

Více z aktualit

Metabolický syndrom

Quinton Hypertonic při zvládání metabolického syndromu   Metabolický syndrom je klinický stav, který lze snadno diagnostikovat lékařským vyšetřením. Podobně jako

Mořská voda VS. Mořská plazma

Není mořská voda jako mořská voda, zejména co se týká vstřebatelnosti a využitelnosti minerálních látek. Blahodárný vliv mořské vody je

Sociální sítě

Aktuální zpravodaj

Dostávejte novinky a výhodné nabídky jako první!

Žádný spam, pouze nové články a informace o produktech Quinton Laboratoires.

15585

Připravujeme pro Vás dárek!

Budete první kdo ho získá?

15585

Děkujeme! 

Poslali jsme Vám odkaz na potvrzení emailu.

Zavřít
Scroll to Top

Vítejte zpět